Z belaunaldiko ikaskuntza aktiboa "Nature Physics" aldizkarian
Zuen ustez, zein da Z belaunaldiarekin elkarreragiteko modurik onena, fisikako ikasleak beren hausnarketarekin eta ikasgelako parte-hartze aktiboarekin inplikatzeko, gure enpresekin eta gizartearekin kontziente eta konprometitu diren profesional gisa prestatzea lortzeko?
"A physics curriculum for the modern world" artikuluak, "Nature Physics" aldizkari zientifiko ospetsuan argitaratu berri denak, aldaketa paradigmatiko bat proposatzen du esparru horretan, ikaslearengan zentratua.
Jenaro Guisasola doktoreak, IMH Campuseko Ingeniaritza Dualeko Eskolako irakasle gonbidatuak, eta Kristina Zuza doktoreak, biak UPV/EHUko Donostiako Fisikako Ikerketa Taldeko kideak, egindako lanak nabarmentzen du garrantzitsua dela fisikako ikasketa-planak berregituratzea, Z belaunaldiaren beharretara eta ezaugarrietara egokitzeko (askotan, 1997-2012 aldian jaiotakoak dira), gaur egun unibertsitateko ikasle gehienak baitira.
Artikuluan aurkeztutako proposamenak eta hausnarketak bat datoz IMH Campuseko "Learning Factory" moduko Ingeniaritza Dualeko Eskolako Berrikuntza Graduan garatzen ari garen metodologia berritzaileekin.
Guisasolak eta Zuzak lehen planoan jartzen dituzte ikasleak, eta horretan oinarritutako ikaskuntza aktiboko ikuspegiaren onurak argudiatzen dituzte, profesional gisa duten nortasuna eta gizartean duten zeregina aintzat hartzera animatuz. Ikuspegi-aldaketa horrek, ikasleen ikaskuntza hobetzeaz gain, hobeto prestatzen du mundu modernoaren erronkei aurre egiteko.
Enpresek eta gizarteak erronka teknologikoei aurre egiten eta horiek metodologia zientifiko-teknikoa erabiliz konpontzen dakiten profesionalak eskatzen dituztela kontuan hartuta, Guisasola eta Zuzaren irakaskuntza aktiboaren proposamenak ikasleak etorkizunera begira prestatzeko estrategian gidatzen gaitu.
Nature Physics artikulua irakurri: https://www.nature.com/articles/s41567-024-02458-4
Irakurri artikulua (PDF).